rikintromso.reismee.nl

Sneeuwschoenwandelen

Goedemiddag vanuit een besneeuwd Tromsø!

Vanochtend had ik een excursie van 2 uur gepland: een sneeuwschoenwandeling door de bossen van Tromsø. Na een korte rit kwamen we bij een speeltuintje in de bossen, waar we sneeuwschoenen en skistokken kregen. De "schoenen" waren even wennen: het zijn een soort zwemvliezen, waardoor je minder snel door de sneeuw zakt en makkelijker je evenwicht kan bewaren. Alsnog is het niet altijd makkelijk rechtop te blijven staan en is het best intensief door de sneeuw te ploegen. Ondertussen heb ik een paar mooie foto's van het bos kunnen maken en heeft de begeleidster me op de foto gezet toen ik heuvelop ploegde. We stonden even stil en twee reisgenoten (Nederlanders) vroegen of ze een foto van hen wilde maken. Toen ze vroeg of meer mensen op de foto wilden, zei ik heel stoer oh dan ga ik bovenop de heuvel staan. Het is gelukt! Wel een keer gevallen maar dat is beroepsrisico (staat niet op de foto ;) )
Vanmiddag ben ik van plan naar Tromsøbadet te gaan, een combinatie van zwembad en wellness. Het is drie kwartier lopen dus best een eindje, maar het schijnt heel lekker te zijn! Vanavond hoop ik van harte dat het weer wat is opgeklaard, want ik wil nog met de kabelbaan (Fjellheisen) naar de top van de berg. Op dit moment is de top gehuld in mist dus er is niks te zien, maar met helder weer heb je een prachtig uitzicht over de stad Tromsø en met een heldere hemel is ook het Noorderlicht te zien!
Kortom heb ik nog genoeg plannen. Ik houd jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Magda

(Weer) een leuk verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!